Inhale-Exhale

What would you do..when you’re angry?Feeling upset… very very upset? I tried to inhale and exhale, hoping that inhale and exhale would lessen my anger feeling… but sometimes its so difficult…so difficult to manage your feeling and to defeat yourself at the moment that anger happen .Sometimes I feel there are two persons living in my body. One said: “go just blow it up…”
The other one said: “control yourself,,,calm down!”

which one do you usually follow?
Most of the times I still follow the first one… I still cannot manage it. I’m still a looser for myself….

Reading some journals like “carpe diem” belongs to mbak yo could help me to control such feeling. But at the end, I notice that I just need time to make peace with myself… very often I should wait at minimum 1 hour to calm down myself…but it depends, it depends on how hard the person who made me upset to apologize….hahaha….no this is actually only applicable for uppa (the one that made me upset yesterday) lol…lol… πŸ˜€
*udah baek’an lagi sikkk*Β  :)))

Anger oh anger
Why its so difficult to defeat you?
Well, writing this post is just another way too for me to lessen that anger feeling…..

How about you? What would you do to make peace with yourself?
How long will you feel calm down after showing your anger?

*elus2 dada*
*dada Lee Min Ho*
:))))

Advertisements

13 thoughts on “Inhale-Exhale

  1. Am kind of person that easy to ‘explode’ say what I need to say at that time, after that I’ll calm down. To make peace with myself; I usually go shopping…that’s bad! Or I just have to think, it’s useless to argue with an idiot😝 Keep calm Jo✌️

    • Ohhh shopping is one of a therapy ya mba Ria….but after we calm down…and notice at the bill we’ve paid….then got crazy again hahahaha….

  2. Kl lagi kesel banget dan banyak kata2 mampet di tenggorokan berebut minta dikeluarin aku biasa kabur jo ke tempat yg lebih tenang *ke wc misalnya* *kasian* Atau ngga diem dulu dan jangan sampe ngomong pas lagi marah. Karna biasa aku bakal menyesali apa yg udah aku omongin tadi. Tapiiii ya ngomong emang lebih gampang drpd prakteknya ya kaaann.. Udah gitu juga aku lama nunggu calm downnya, yg bikin gawat kl ga bisa kemana2 nanti mulut malah merepet kemana2 *elus2 dada*

  3. Tergantung soal apa dan marahnya ke siapa Jo. Biasanya masalah kecil sih aku tegur orangnya. Masalah besar ya aku marah, biar yang bersangkutan ngga akan mengulangi hal yang sama lain kali.

    • Agree mba yo…dan yang paling susah nahan amarah tuh kalo udah ngelakuin kesalahan yang sama alias berulang….uhhh gemes ya… tapi ya itu nahan amarahnya itu loh susah, supaya ga ngeluarin kata2 yang nantinya aku sesalin πŸ™‚

  4. tipe yang sering menyesal setelah ngomong, jo. Dulu juga prisnipku semuaaa harus dikeluarin biar aku tenang gitu kan. tapi bow, namanya kalimat dan kata kata kalau udah keluar kan kitanya lega tapi yang denger sakit hatinya 5 tahun kan gak asoy juga. And I’m working on it udah umur segini malulah ya masih sama kayak pas umur 27. Marah is manusiawi, tapi cara kita menghandle marah kan menunjukkan kita dewasa apa nggak. As Edi said, it’s oke to be angry but it’s not oke to be rude *dia juga ngomong ke dirinya sendiri yang kalau sebel sama orang suka bluntly ngomong tanpa mikir perasaan orang ahahaha*

    • Banget makkk….aku sering nyesel kalo dah marah trus kata2ku bisa-bisa nyakitin dan tajem gitu bagai silet…hahahhaa…. sekarang-sekarang ini udah mulai bisa kontrol mulut biar ga nyeplas nyeplos meluapkan amarah…tapi dalam hati rasanya mendidih banget…..lol
      Agree tuh ama Bang Edi, its ok to be angry but its not ok to be rude *inget2 deh ahhh*

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s